رئیس بنیاد وقف شیعی عراق گفت: گروه‌های تکفیری هیچ موضوعی را به رسمیت نمی‌شناسند اما نیروهای عراقی با فرماندهی آیت‌الله علی سیستانی به مباحث فقهی جنگ از جمله شیوه‌های برخورد با دشمن، اسرا و محیط زیست توجه می‌کنند.

اهتمام نیروهای عراقی نسبت به رعایت مباحث فقهی جنگ

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علاء الموسوی امشب در مراسم افتتاحیه دومین کنفرانس بین‌المللی اسلام و حقوق بشر دوستانه بین‌المللی که در سالن غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، با بیان اینکه اسلام بر رعایت حقوق دیگران تاکید کرده است، اظهار کرد: بر اساس آیات و روایات دینی ده‌ها و صدها حکم فقهی مطرح شده است که مصادیق حقوق بشر را در مباحث مختلف مورد تاکید قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: اکنون بشریت بعد از گذشت سال‌ها کشتار و ویرانی به سطحی از رشد رسیده که عهدنامه ژنو را به امضا رسانده است تا محدودیت‌های مشخصی جنگ‌های نظامی تعیین کند در حالی که بندهای این عهدنامه در 14 قرن پیش توسط دین مبین اسلام مطرح شده است.

رئیس بنیاد وقف شیعی عراق با تاکید بر اینکه اجرای فرامین حقوق بشر موضوع مهمی است، اضافه کرد: تروریست‌های تکفیری که به دنبال کشتار انسان‌ها هستند، برای تخریب چهره رحمانی دین مبین اسلام تلاش می‌کنند در حالی که اسلام دربرگیرنده مباحث مختلف حقوق بشر بوده و از خشونت مبراست.

وی با اشاره به اینکه در جنگ عراق با گروه‌های تکفیری داعش آموزه‌های دینی اسلام توسط سربازان عراقی مورد احترام قرار گرفته است، عنوان کرد: گروه‌های تکفیری هیچ موضوعی را به رسمیت نمی‌شناسند اما سربازان و بسیجیان عراقی با فرماندهی آیت‌الله علی سیستانی در حال مقابله با دشمن هستند و به مباحث فقهی جنگ از جمله شیوه‌های برخورد با دشمن، اسرا و محیط زیست توجه می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.